KABUL EDİLEN TEBLİĞLER |
ADI-SOYADI |
TEBLİĞ BAŞLIĞI |
SUNUM ŞEKLİ |
Abdalwahab I. A. Zıdan |
منهج القاضي عبد الجبار (ت 415ه) في تأويل آيات القرآن من خلال كتابه "التفسير الكبير |
ÇEVRİMİÇİ |
Abdelhakim Ferhat |
دور القاضي عبد الجبار في تطوير دراسة الكتب المقدسة |
ÇEVRİMİÇİ |
Abdul Basit Zafar |
Qadi ʿAbd al-Ǧabbār’s Theological Anthropology: Exploring Attribute of Life and the Living (hayy) |
ÇEVRİMİÇİ |
Abdulhamit SİNANOĞLU-Yasin Yıldırım |
Kâdî Abdülcebbâr’ın Hz. Muhammed’in Nübüvvetini Delillendirme Yöntemi Olarak Mûcize Anlayışı |
ÇEVRİMİÇİ |
Ahmed el-Ferrak |
منهج القاضي عبد الجبار الهمذاني في متشابه القرآن |
ÇEVRİMİÇİ |
Ahmed idris Ta'ân |
منهج القاضي عبد الجبار في نقد عقيدة التثليث النصرانية |
ÇEVRİMİÇİ |
Ali Butur |
Kâdî Abdülcebbâr’ın Usul Anlayışına Teklîf Nazariyesinin Etkisi: eş-Şer´iyyât Bağlamında |
ÇEVRİMİÇİ |
Ali M. A. al-Omarî |
مناهج الاستدلال الكلامية عند القاضي عبد الجبار دراسة تحليلية في قياس الغائب على الشاهد |
ÇEVRİMİÇİ |
Ali Rıza Akgün |
Kadı Abdülcebbar'da Hz. Peygamber'in Peygamberliğini İspat Delilleri |
ÇEVRİMİÇİ |
Ali Satılmış |
Kādî Abdülcebbâr’ın Rahlesinde Bir Yahudi Mütekellim: Yûsuf el-Basîr (Öl. 1037-39?) |
ÇEVRİMİÇİ |
Ashjan Hameed Basi |
منهج الاستنباط الفقهي عند القاضي عبد الجبار ( دراسة مقارنة ) |
ÇEVRİMİÇİ |
Ayhan IŞIK |
Kâdî Abdulcebbar ve Abdülkâhir el-Bağdâdî’nin İsmailiyye/Batıniyye Fırkasına Eleştirileri |
ÇEVRİMİÇİ |
Bahaddin Karakuş |
Mu'tezili Alim Kadı Abdülcebbar Şafii miydi? |
ÇEVRİMİÇİ |
Bahtiyar Kadayıf |
Kâdî Abdülcebbâr’a Göre Kalbin Fiilleri |
ÇEVRİMİÇİ |
Bekir Altun |
Kâdî Abdülcebbâr’ın İmâmette Efdaliyet Anlayışını Yeniden Okuma |
ÇEVRİMİÇİ |
Berna Kavuk |
Kādî Abdülcebbâr’ın Şiî Kelâmına Etkisi: Şerîf el-Murtazâ’dan Nasîrüddin Tûsî’ye İvaz Anlayışı |
ÇEVRİMİÇİ |
Betül Yurtalan |
Kâdî Abdulcebbâr’ın İsmâîlîlik Eleştirileri: Sosyo-Politik Bağlamda Bir İnceleme |
ÇEVRİMİÇİ |
Bilal Aybakan |
Kadı Abdulcebbar Özelinde Mu’tezile Fıkıh Usulü Anlayışı |
YÜZYÜZE |
Emine TAŞÇİ YILDIRIM |
Kādî Abdülcebbâr’ın Kötülük Problemine Hikmet Temelli Çözüm Arayışı |
ÇEVRİMİÇİ |
Erkan Yar |
Kâdî Abdülcebbâr’ın Nesh Anlayışı |
ÇEVRİMİÇİ |
Faig Ahmadzada |
Kâdî Abdülcebbâr’a göre Kur’an’ı Anlama Sorunu |
ÇEVRİMİÇİ |
Fatma Sümeyye Kılaç |
Vücûb Alellah’ı Temellendirmek: Teklif - Kādî Abdülcebbâr Örneği- |
ÇEVRİMİÇİ |
Fatmanur Örsdemir |
Atomculuk ile Anti-Atomculuk Zemininde Kâdî Abdulcebbâr ve Câhız’ın Ahlâk Anlayışları |
ÇEVRİMİÇİ |
Fethi Kerim KAZANÇ |
Abdülcebbâr’ın Kelam Kozmolojisinde Nedensellik Meselesinin Tahlili |
ÇEVRİMİÇİ |
Fikret Özçelik |
Mu’tezilî Anlayışının Hadis Yorumuna Etkisi: Kâdî Abdülcebbâr'ın el-Emâlî Adlı Eserin Özelinde |
ÇEVRİMİÇİ |
Furkan Erbaş |
Kâdî Abdülcebbâr’ın (ö. 415/1025) Tesbîtü Delâ’ili’n-Nübüvve Adlı Eserinde Şiî/İsmâilî Propaganda |
ÇEVRİMİÇİ |
Hakan Atalay |
Kâdî Abdülcebbâr’ın Tekfir Hakkındaki Yaklaşımı |
ÇEVRİMİÇİ |
Hamdan ALAHMAD ALOKLEH |
نظرية الوجود عند القاضي عبد الجبار " قيمتها في علم الكلام وأثرها في الفلسفية |
ÇEVRİMİÇİ |
Harun Çağlayan |
Anlambilim Açısından Kâdî Abdülcebbâr’da Din Dili |
ÇEVRİMİÇİ |
Hasan Al-Khattaf |
نظرية الُحكْم عند القاضي عبد الجبار التأسيس والتطبيق |
ÇEVRİMİÇİ |
Hasan Eryılmaz |
Kādî Abdülcebbâr’ın (Ö. 415/1025) Tesbîtu Delâili’n-Nübüvve İsimli Eserinde Hadis Kullanımı |
ÇEVRİMİÇİ |
Hilmi Kemal ALTUN |
Kâdî Abdülcebbâr’ın Sahabe Müdafaası |
ÇEVRİMİÇİ |
Hulusi Arslan |
Kâdî Abdulcebbâr’da Adalet İlkesi ve Müslümanların Çağdaş Sorunlarının Çözümüne Katkı Sunma İmkânı |
YÜZYÜZE |
Hüseyin Doğan |
Kâdî Abdülcebbâr'da Te'vîl Nazariyesi |
ÇEVRİMİÇİ |
Hüseyin Maraz |
Kâdî Abdülcebbar Usûl-i Hamse Üzerinden Bugüne Ne Söyler? |
YÜZYÜZE |
Isam Abdülmevla |
الفِكرُ السِّياسيُّ عندَ القاضي عبدِ الجبَّار |
ÇEVRİMİÇİ |
İhsan Akay |
Kādî Abdülcebbâr’a Göre Taklid |
ÇEVRİMİÇİ |
İsmail KOÇAK |
Kādî Abdülcebbâr'da İlk Yaratma ve Zaman/Hareket İlişkisi |
ÇEVRİMİÇİ |
Kemel FETTUH |
المدرسةُ العَقليَّةُ والحَديثُ النَّبوي؛ القاضي عبد الجبَّار الـمُعتَزِلي وَمَوقِفُهُ مِن "أَحاديثِ الرُّؤية" نَموذجًا |
ÇEVRİMİÇİ |
M. B. Altaie |
Causality According to Qadi Abd al-Jabbar |
YÜZYÜZE |
Mahmud Muhammed Özdemir |
نقض القاضي عبد الجبار عقلا نقد النظام للقياس |
ÇEVRİMİÇİ |
Mehmet Akif Kahveci |
Bir Reddiye Yazarı Olarak Kādî Abdülcebbâr ve Hristiyanlık Eleştirisi |
ÇEVRİMİÇİ |
Mehmet Alıcı |
Kâdî Abdülcabbâr’ın Mecûsîlik Algısı |
ÇEVRİMİÇİ |
Mehmet Evkuran |
Kâdî Abdülcebbâr’da “İlk Vâcip” Düşüncesi -Naif Dinsel İnancın Doğal Temelleri Üzerine- |
YÜZYÜZE |
Mehmet Talha Eroğlu -Mustafa Göregen |
Kadı Abdülcebbarın Tesbîtü Delâ’ili’n-Nübüvve Adlı Eserinde Hıristiyanların Uluhiyet Anlayışı Eleştirisi |
ÇEVRİMİÇİ |
Meliha Bilge |
Kādî Abdülcebbâr ve Mûcize |
ÇEVRİMİÇİ |
Mesut Erzi |
Kelâmcı Kimliğin Tefsir Ameliyesindeki İşlevi ve Önemi -Kâdî Abdülcebbâr Örneği- |
ÇEVRİMİÇİ |
Metin Özdemir |
"Kâdî Abdülcebbar Açısından Kur'ân'ın Mucize Oluşunun Rasyonel Temelleri" |
YÜZYÜZE |
|
|
|
Mohamed Kalou |
القاضي عبد الجبار مفسراً |
ÇEVRİMİÇİ |
Moulay Ahmed Emnây el-Hasaniy |
آراء عبد الجبار المعتزلي الأصولية بين الشافعية والمعتزلة |
ÇEVRİMİÇİ |
Muhammad Aga Yudha-Iklil Athroz Arfan |
The Authority of Analogical Reasoning from the Seen to the Unseen (Qiyās al-ghā'ib 'ala alshāhid) for Understanding the Attributes of God According to Qadi Abd al-Jabbar |
ÇEVRİMİÇİ |
Muhammed Asım Muhammed Serhan |
نبوة سيدنا محمد بين القاضي عبد الجبار ويعقوب القرقساني |
ÇEVRİMİÇİ |
Muhammed Bahaeddin YÜKSEL |
Kur’ân Tefsirinde Kâdî Abdulcebbâr’ın Mecaz Algısı |
ÇEVRİMİÇİ |
Muhammed SIDDIK |
أثر الفكر الاعتزالي على شرح القاضي عبد الجبار للحديث |
ÇEVRİMİÇİ |
Muhammed Veysel Emen |
Kâdi Abdülcebbâr’ın Sahâbe Tasavvuru |
ÇEVRİMİÇİ |
Murat Bahar |
Kâdî Abdülcebbâr’ın Kur’ân’ı Anlamada Rivâyet Kullanımı |
ÇEVRİMİÇİ |
Naim Hank |
المصلحة في الفكر الأصولي عند القاضي عبد الجبار |
ÇEVRİMİÇİ |
Nesim Aslantatar |
İvaz’dan Teodise Yaratmak: Kādı Abdülcebbâr’ın İvaz Teorisiyle Plantinga’nin Özgür İrade Teodisiseni Tamamlamaya Yönelik Bir Girişim |
ÇEVRİMİÇİ |
Nisa GECEKUŞU DEMİRBAŞ |
İmamet Düşüncesi Bağlamında Kādî Abdülcebbâr’ın Tafdîl Anlayışı |
ÇEVRİMİÇİ |
Omar Mbarki |
منزلة الحديث عند المعتزلة من خلال نصوص القاضي عبد الجبار |
ÇEVRİMİÇİ |
Osman Demir |
Kadı Abdülcebbar'da Optik Teorisi |
ÇEVRİMİÇİ |
Ömer Faruk HABERGETİREN |
Kādî Abdülcebbâr’a Göre Rızık |
ÇEVRİMİÇİ |
Ömer Türker |
Kadı Abdülcebbar'ın Mu'tezili Düşüncedeki Yeri |
YÜZYÜZE |
Özkan Şimşek |
Tesbîtu Delâili'n-Nübüvve’nin Gerçek Müellifi Kimdir: Kâdî Abdülcebbâr mı, Kâdî Ebû Ahmed İbn Ebî ‘Allân mı? |
ÇEVRİMİÇİ |
Ramazan Yılmaz |
KADI ABDÜLCEBBAR ÖZELİNDE DÜŞÜNCE TARİHİ YAZIMINA DAİR BİR ELEŞTİRİ
Felsefe tarihi eserleri ne kadar objektif? |
ÇEVRİMİÇİ |
Recep Demir |
Halku’l- Kur’ân ve Tarihselcilik (Kâdî Abdülcebbâr Örneği) |
ÇEVRİMİÇİ |
Recep Turan |
Kâdî Abdülcebbâr’da Nazar ve Bilgi Teorisinin Kur’an Yorumuna Etkisi (el-Muğnî Örneği) |
ÇEVRİMİÇİ |
Salih Sabri Yavuz |
Kadı Abdülcebbar el- Hemedanî’nin Nübüvvet Bağlamında Mucize ve Benzeri Fiillere Yaklaşımı |
ÇEVRİMİÇİ |
Samet Karahüseyin |
Kādî Abdülcebbâr Düşüncesinde Bazı Tasavvufî Kavramlar: el-Emâlî Adlı Eseri Bağlamında Bir İnceleme |
ÇEVRİMİÇİ |
Sami Turan Erel |
Kadı Abdülcebbar’ın İdrak Teorisinin Metafizik Boyutları |
ÇEVRİMİÇİ |
Sana Elferara |
تأثير آراء القاضي عبد الجبار في الفكر اليهودي -مفهوم التأويل- |
ÇEVRİMİÇİ |
Selim Özarslan |
Kâdî Abdülcebbar’ın İmamet/ Devlet Başkanlığına Yaklaşımı ve İçerdiği Sorunlar |
ÇEVRİMİÇİ |
Sercan Yavuz |
İbn Küllâb ve Küllâbiyye’ye Yönelik Eleştirileri Bağlamında Kâdî Abdülcebbâr’ın Sıfat Anlayışı |
ÇEVRİMİÇİ |
Serkan ÇETİN |
Nüketü’l-Muġnî Bağlamında Kādî Abdülcebbâr’da Ahvâl Teorisi |
ÇEVRİMİÇİ |
Sibel KAYA |
Kādî Abdülcebbâr’ın Düşüncesinde İlahi Cömertlik |
ÇEVRİMİÇİ |
Soner Aksoy |
Tenzîhu’l-Kur’ân Bağlamında Kâdî Abdülcebbâr’ın Zâhiri Yorum Anlayışı |
ÇEVRİMİÇİ |
Suzan Emad |
مبدأ السببية عند القاضي عبد الجبار |
ÇEVRİMİÇİ |
Şeyma Yazıcı |
İlahi Kudret, İlahi Özgürlük ve Aslah: Kādî Abdülcebbâr’da Tanrı’nın Özgürlüğü’nün Çağdaş Din Felsefesi Açısından Değerlendirilmesi |
ÇEVRİMİÇİ |
Şuheda Bozyel-Zeynep Büşra Özdemir |
Teklifin Aklî ve Sem‘î Zemini Olarak Hüküm Teorisi: Kâdî Abdülcebbâr ve Kâdî Bâkıllânî Karşılaştırması |
ÇEVRİMİÇİ |
Toufik el-Fellah |
الأبعاد السياسية لأصل الأمر بالمعروف والنهي عن المنكر عند القاضي عبد الجبار |
ÇEVRİMİÇİ |
Tuğrul Tezcan |
Kur’an’ı Anlamanın Anlamı: Kadı Abdulcebbar’ın Muhkem-Müteşabih Anlayışının 4.Asır Tefsir Alimleri Ekseninde Tahlili |
ÇEVRİMİÇİ |
Thaer Alhallak |
المسالك المنهجية العامة لدى القاضي عبد الجبار في دراسة الأديان |
YÜZYÜZE |
Veysel Eliş |
Fırlatılan Bir Taşın Hızına Ne Etki Eder? Kādî Abdülcebbâr Fiziğinde İ‘timâd Teorisi |
ÇEVRİMİÇİ |
Yakup Koçyiğit |
Kâdî Abdülcebbâr'in El-Emâlî'sinde Hadis Rivâyeti ve Yorumu |
ÇEVRİMİÇİ |
Yasin Akan |
Kâdî Abdülcebbâr’ın el-Emalî Eserinde Kebâir Ehline Dair Hadislere Yaklaşımının Âmmin Delaleti Bağlamında Değerlendirilmesi |
ÇEVRİMİÇİ |
Yunus Cengiz |
Matematiksel Düşünme Tarzının Geride Bıraktıkları: Kâdî Abdülcebbâr Temelinde Bir Analiz Denemesi |
YÜZYÜZE |
Yusuf Arıkaner |
Usûl-i Hamse Literatüründe Kādî Abdülcebbâr'ın Yeri |
ÇEVRİMİÇİ |
Yusuf Karatay |
Teolojik Perspektiflerin Kur’ân Yorumuna Yansımaları: Kādî Abdülcebbâr Örneği |
ÇEVRİMİÇİ |
Yusuf KOÇAK |
Kâdî Abdülcebbâr’ın Şii Mezheplere Bakışı: Tesbîtu Delâili’n-Nübüvve Örneği |
ÇEVRİMİÇİ |
Zeynep Şeker |
Kâdî Abdülcebbâr’ın Araz Anlayışı ve Araz İnkarcısı Senevîlere Eleştirileri |
ÇEVRİMİÇİ |
Züleyha Birinci |
Kâdî Abdülcebbâr’ın Mürtekib-i Kebîreye İlişkin Mülahazaları |
ÇEVRİMİÇİ |